Thursday, April 2, 2015

ne-am revăzut joi



vegeta îți dă curaj

Ce dimineaţă frumoasă! Nu e aşa că îţi e tare dor de mare? Şi nouă! :)



Așa cum ziceam marți, precum fetele rele din poveste, Vegeta merge unde vrea ea :)


Nu e ca și cum nu mi-aș fi amintit brusc de un tip care apărea la televizor pînă acum cîțiva ani și care se lăuda că el mănîncă orice cu pîine, pînă și pizza. La momentul respectiv, l-am compătimit ușor - pentru că, dincolo de faptul că pîinea e rea (nu în sensul că merge, și ea, unde vrea, ci în acela că glutenul, știți voi...), declarația cu pricina a apărut într-o povestire în care solicitarea pîinii ca supliment la pizza era motiv de ciondăneală cu un chelner. Ce chestie, mi-am zis, iată-l pe profesorul universitar care se bate, pentru gusturile sale, cu un chelner. 
Deabia acum îmi dau seama, însă, că un ingredient pe care îl poți folosi în combinație cu orice, cu care poți transforma orice, fie legumă, fie fruct (da, la țeapa parțială pe care am luat-o atunci cînd am cumpărat prima oară, accidental, avocado, în Bruxelles, mă refer), fie brînzeturi, fie carne, îți dă curaj. 

Nu, nu cred că o să fiu blogger oficial Vegeta :) Dar am căpătat curaj. 


Wednesday, April 1, 2015

grădina față cu realitatea

Pomenind, zilele trecute, de gardenpedia.ro, am avut o abordare sistematică - și m-am gîndit eu că orice plan de grădină începe cu semințe: roșii, ardei, ceapă și niște oregano. Sigur, n-am găsit semințele de telemea de capră, dar le găseam eu, nu mă dădeam bătut așa ușor...
Ei, binee: greșit ! Realitatea bate planificarea. De asta aveam nevoie întîi !


Pentru că semințele au nevoie de pămînt. Or pămîntul pe care-l aveam eu la dispoziție avea o culoare... era să zic pămîntie, dar i-ar șade mai bine 'lutoasă'. Și uite-așa m-am pomenit azi luînd calea pădurii de lîngă casă înarmat cu un cuțit cu o lamă mai lată și cu o lingură mai mare - pe care evident că n-am folosit-o, tot cu palmele am încărcat pămîntul în sacoșică. 
Nu zic nu, e și inspirațional să mai atingi pămîntul cu palmele din cînd în cînd, sigur a spus cineva asta - și nu numai c-a spus-o, ci a și scris-o și a vîndut milioane de exemplare. Și, atunci cînd e vorba de doar cîteva kilograme, e ok și fără lopată sau hîrleț. Pentru că primul experiment îl fac în balcon.  


   


wednesday, day 1



wednesday, day 1

Tuesday, March 31, 2015

vegeta nu merge în rai

Am ajuns și aici - dar pentru că nu vă pot spune, de fapt, principalele două motive pentru care mi-ar prinde tare bine, în acest moment, să devin (pentru o lună) blogger oficial Vegeta :) încerc așa:
Vegeta, care împlinește anul ăsta 57 de ani, e un simbol al vieții în comunism care N-a devenit și nici NU va deveni prea curînd exponat de muzeu. Nu glumesc, în expozițiile recente focalizate asupra perioadei comuniste, pe lîngă documente și uniforme au început (în sfîrșit!) să-și facă loc și obiecte de uz curent 'în epocă' - obiecte pe care, însă, elevii de acum nu le mai văd nici măcar la bunici. Un exemplu, însă dezastruos ca execuție, am găsit și eu recent, în Piatra Neamț. Se expun televizoare alb-negru și aparate de radio cu diode, sticle goale de lapte și punguțe de zahăr vanilat. Nu și Vegeta, nununuuu ! Căci Vegeta e foarte, extrem de vie și de contemporană :) 
Nu știu cum să vă zic: Vegeta iugoslavă (dar croată, și atunci și acum, ca să fie clar!) era o cumpărătură obligatorie pentru turistul în Banat sau în Mehedinți, pe vremea comuniștilor. Nu se făcea să ajungi oriunde aproape de granița cu Serbia și să nu faci o escală într-una din piețele în care vindeau sîrbii marfă de contrabandă. Iar pungile cu Vegeta erau musai, cît să se bucure mamele și bunicile din celălalt capăt al țării că nu ți-ai luat doar ție, ca un hapsîn, chestii 'de la sîrbi'. 
Mă rog, nu numai mamele și bunicile, nici pe vremea ceea. Și, cu toată concurența herbes de Provence (achiziționate, preferabil, chiar de la mama sau bunica lor), tot cu Vegeta se dă lovitura. Căci, precum fetele rele din poveste, Vegeta merge unde vrea ea - merge cu orice...:)  


piticul de grădină nu e niciodată singur

Din păcate n-am să vă arăt vreo fotografie, dar e bine să știți că undeva în București, la poalele (și, firește, în spatele) unui bloc de zece etaje din Drumul Taberei, se află o parcelă de teren ('a blocului', cum-ar-veni, de o dimensiune pe potrivă), pe care unul din locatarii de la parter a îngrădit-o temeinic și a plantat... a plantat acolo multe chestii, recoltabile și mai puțin recoltabile, inclusiv: un grătar în toată regula, monumental, din piatră; masă cu băncuțe; o căruță artizanală, de tipul celor prezente pe terasele unor restaurante 'pentru turiști' din București și de-aiurea; alte decorațiuni grădinărești similare; plus mulți pitici de grădină.
Locul e al naibii de greu de fotografiat (și de văzut, în general) - chiar dacă treci pe aleea adiacentă, e imposibil să-ți dai seama ce e acolo, pentru că îngrăditura e deasă și înaltă. Singurul mod în care poți descoperi întîmplător locul cu pricina e atunci cînd ești invitat la cineva în blocul respectiv și ești trimis pe balcon, la fumat - și acesta e modul în care l-am descoperit și eu. L-am văzut și l-am uitat, căci n-am mai fost invitat în blocul ăla și nici n-am ținut minte unde era plasat exact. Mulți ani mai tîrziu, locuind eu însumi în Drumul Taberei, l-am redescoperit, mai mult sau mai puțin întîmplător, într-o iarnă, cînd gardul de la casa piticilor avea un deficit de frunze. Dar tot greu de fotografiat era.

Deci, se poate ! Și dacă se poate în București, printre blocuri de zece etaje, se poate oriunde...
   
Mi-am adus aminte de piticii ușor stressați de locuința lor de la bloc cînd am dat de gardenpedia.ro - și, normal, primul lucru pe care l-am căutat pe site a fost 'pitici de grădină'. Eh, n-au pitici de grădină - dar au cam orice altceva. De la
pînă la

Din păcate, însă, pentru produsele de mai sus, tactica mea de a inventa o grădină e cît se poate de sistematică. Deci, o să încep cu asta. Și vă mai zic, cît de curînd.




Monday, March 30, 2015

episodul în care aflăm cine are întotdeauna dreptate, de fapt...

Și iar revin, cu mintea promotorului cea de pe urmă, în chestiunea mersului în Thailanda cu Cristian China-Birta (Chinezu!). Știți voi...

Post by Baneasa Shopping City.


Cică mall-ul Băneasa Shopping City a pornit în căutarea unei persoane pe care s-o trimită în Thailanda - într-o companie selectă, din care fac parte, pe lîngă Cristian China-Birta, Ana Morodan, Alina Gherghe, Cosmin Tudoran şi Cristian Vasile. Rețeta e simplă: mergi în Băneasa Shopping City din Bucureşti, fă-ți o poză cu tuk tuk-ul de-acolo și poţi merge în Thailanda - dacă, după ce-ţi faci poza, o pui pe Facebook, Instagram sau Pinterest (cu hashtag-urile #baneasashoppingcity, #ishopitravel şi #1selfie2thailand), dai tag contului Băneasa Shopping City şi, astfel înscris în concurs îl și cîștigi ! Și poţi merge alături de Chinezu şi întreaga gaşcă veselă în Thailanda.

Ce se întîmpla aici: trebuind eu să sugerez un slogan, un text pe care Chinezu să și-l pună pe tricou în Thailanda, am dat, inițial, un chix, apoi am dres-o (zic eu) binișor. Dar tot am uitat că tricoul turistului e, de fapt, pentru privitor, se adresează clientului, cum-ar-veni - și cum clientul are întotdeauna dreptate, avem și următoarele variante:
ฉันรักพวกคุณทุกคน = vă iubesc pe toți !
ประเทศไทย rulz ! = Thailanda rulează !
sau, în cel mai rău caz,
ลูกค้าเสมอขวา - pe care n-o mai traduc, că e și multidirecțională și ambiguă, deci mulțumește pe toată lumea :>

Saturday, March 28, 2015

ecopiatra

ecoPiatra

splash me me meee :)

Revin, mai documentat - că am cam repezit-o pe asta cu mersul în Thailanda cu Cristian China-Birta (dap, Chinezu!). N-ați uitat, nu, despre ce era vorba ?
Eh, chiar dacă ați uitat...

Post by Baneasa Shopping City.


Cică mall-ul Băneasa Shopping City a pornit în căutarea unei persoane pe care s-o trimită în Thailanda. Şi nu oricum, ci într-o companie selectă, din care fac parte, pe lîngă Cristian China-Birta, Ana Morodan, Alina Gherghe, Cosmin Tudoran şi Cristian Vasile. 
Rețeta e simplă: mergi în Băneasa Shopping City din Bucureşti, fă-ți o poză cu tuk tuk-ul de-acolo și poţi merge în Thailanda - dacă, după ce-ţi faci poza, o pui pe Facebook, Instagram sau Pinterest (cu hashtag-urile #baneasashoppingcity, #ishopitravel şi #1selfie2thailand), dai tag contului Băneasa Shopping City şi, astfel înscris în concurs îl și cîștigi ! Și poţi merge alături de Chinezu şi întreaga gaşcă veselă în Thailanda.

Ce trebuia să fac eu: să sugerez un slogan, un text pe care Chinezu să și-l pună pe tricou în Thailanda. Între timp, cum ziceam, m-am documentat mai serios - și am aflat că echipa care va pleca în expediția cu pricina prinde acolo Songkran-ul, un festival 'al Noului An' ! Și pentru că acest Songkran este o oportunitate-cheie pentru 'cele rele să se spele, cele bune să se-adune', apa este un element-la-fel-de-cheie: lumea se stropește una-două, ceea ce e, de altfel, binevenit, că e cald tare. În acest context, cred că e logic că un mesaj, de asemenea binevenit, pe un tricou de turist înfierbîntat, ar putea fi splash me (me mee) sau chiar, mai direct, ผมเปียก - că nu cred că s-au înmulțit atît de tare românii pe-acolo încît să înțeleagă un 'udă-mă'...

Cu apă, nu cu เบียร์*, că ar fi mare păcat ! :)


* hai că era ușor de ghicit: เบียร์ e bere !


dap, mobile advertising congress 2015 :)



Era clar încă din 2008-2009: odată cu a doua generație de iPhone, un puhoi de tineri de pe toate meridianele, nerăbdători să-și protejeze existența online de controlul părinților, dar și tot felul de profesioniști care au nevoie de informații on-the-go, vor muta, foarte-foarte repede, traficul online de pe laptop pe telefon mobil. De aici, problema era doar cît de repede se va îmbunătăți calitatea conexiunii mobile și, firește, cît de iute vor scădea costurile.  
În România, la finalul lui 2014, existau 7,5 milioane de smartphone-uri, 22,6 milioane de cartele SIM şi 9,3 milioane de abonamente active conform datelor ANCOM. 9% din tot traficul de internet din România se generează de pe dispozitive mobile, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare și consultanță Gemius în 2014. Oamenii preferă să își ocupe timpul navigînd online de pe telefon în mijloacele de transport în comun, atunci cînd merg la cumpărături, dar și la slujbă și acasă - deci, practic, tot timpul, căci procentul de utilizare al smartphone-ului este aproximativ constant de-a lungul întregii zile, cu excepția perioadei între 9 si 11 p.m., în timpul săptămînii și între 9 si 10 p.m, în timpul week-end-ului, cînd utilizatorii sunt cei mai activi. 

Mobile Advertising Congress este unul dintre cele mai importante evenimente de profil din Europa de sud-est, care aduce în prim plan transformările, oportunitățile și provocările mediului mobile, precum și ultimele tendințe din domeniul mobile marketing. În acest an, evenimentul se află la a șasea editie și va atrage lideri autohtoni și internaționali cu viziune și experiență în mediul online, antreprenori, profesioniști din domeniul marketingului, bloggeri, pasionați de tehnologie și inovații în mobile advertising


Mobile AdvertisingCongress 2015 are loc pe 31 martie, la Hotel Intercontinental București. Moderatorul acestui eveniment va fi Cristian China Birta, "cel mai utilizat blogger" de către agenții în topul bloggerilor cu care au colaborat acestea în 2014, realizat de către Revista Biz. Evenimentul este sustinut de Vodafone Romania – Presenting Sponsor și de o suită de parteneri media: Marketing Portal, Manager.ro, AdHugger, GadgetTrends, Promo afaceri, Learning Network, 9AM, România Liberă, Jurnalul de Afaceri, Orașul Meu, mediaTRUST.

Engage ? :)

Friday, March 27, 2015

rabbity friday



rabbity friday

Thursday, March 26, 2015

utok up !


Greșesc de cînd m-am născut. Zău, nu cred că a trecut vreo zi, cel puțin de cînd îmi aduc aminte, în care să nu fi făcut vreo prostie pe care s-o regret, într-o mai mică sau mai mare măsură. 
Da, știu că se cheamă 'viață' - dar asta nu înseamnă că n-am fost un fan al mașinii timpului de cînd mă știu. Și am și cartea asta de vreo doi ani, dar deabia luna viitoare mă apuc de ea: Build Your Own Time Machine, a lui Brian Clegg. Și mă și pun pe treabă, că nu se mai poate...

...unless you see me first: n-ați uitat, nu? de concursul celor de la UTOK - Be Tomorrow’s App Genius, dedicat tinerilor care ştiu să dezvolte aplicaţii de Android. Premiul cel mare este de 2000 de euro pentru cea mai bună aplicaţie înscrisă în concurs.



Wednesday, March 25, 2015

mierc




Tuesday, March 24, 2015

marţ




utok app genius, unde ești...?

Am pomenit, acum cîteva zile, de concursul celor de la UTOK - Be Tomorrow’s App Genius, dedicat tinerilor care ştiu să dezvolte aplicaţii de Android. Premiul cel mare este de 2000 de euro pentru cea mai bună aplicaţie înscrisă în concurs.



Nu mi-a fost semnalată, încă, intenția cuiva de a pune la cale ideea mea pentru o aplicație care mi-ar fi tare utilă: "o aplicație pe telefon care să-mi spună unde (și cînd) găsesc benzina cea mai ieftină". Aplicația, în sine, n-are cum să fie complicată, mai cu bucluc e modul în care se alimentează aplicația cu date de la fiecare benzinărie - oare oferă firmele carburant prețurile cu pricina, în timp real ? Sau o să fie nevoie de plantat cîte o cameră video în dreptul fiecărei benzinării ? Că de citirea prețurilor via satelitul ăla nici nu poate fi vorba...

Poate ceva mai simplu ? De pildă, încă de cînd a apărut Voice Search, am tot așteptat ca Google, atunci cînd îl întrebi ceva, să-ți vorbească înapoi :) Bănuiesc că asta mai durează, procesul de selecție al 'vocii/vocilor Google' trebuie să fie foarte complicat... Dar tot am sperat că una din direcțiile pe care va marșa un voice search va fi căutarea direct în fișiere audio (dar și, probabil, video), urmată de redarea unui snippet din fișierul respectiv. Cum ar fi să-mi întreb telefonul 'care este sensul vieții?' și să nu trebuiască să citesc răspunsul (sînt la volan), ci să ascult un TED Talk - sau, și mai bine, asta: 


  


Saturday, March 21, 2015

ba iarna-i ca vara

Și ieri a fost zăpadă pe-aici. Normal că m-am enervat îngrozitor cînd am auzit că unii pleacă, acușica, în Thailanda. Sau pot pleca...


Am preluat-o pe asta via Cristian China-Birta (da, Chinezu!). Cică mall-ul Băneasa Shopping City a pornit în căutarea unei persoane pe care s-o trimită în Thailanda. Şi nu oricum, ci într-o companie selectă, din care fac parte, pe lîngă Cristian China-Birta, Ana Morodan, Alina Gherghe, Cosmin Tudoran şi Cristian Vasile. 
Rețeta e simplă: mergi în Băneasa Shopping City din Bucureşti, fă-ți o poză cu tuk tuk-ul de-acolo și poţi merge în Thailanda - dacă, după ce-ţi faci poza, o pui pe Facebook, Instagram sau Pinterest (cu hashtag-urile #baneasashoppingcity, #ishopitravel şi #1selfie2thailand), dai tag contului Băneasa Shopping City şi, astfel înscris în concurs îl și cîștigi ! Și poţi merge alături de Chinezu şi întreaga gaşcă veselă în Thailanda.

Unii vor putea ieși, deci, în tricou, afară la joacă, mai devreme decît mine :( Și, dat că mi s-a cerut să  sugerez ce mesaj cred că ar trebui să-şi scrie Chinezu pe unul dintre tricourile pe care le va purta în Thailanda (na, că iar mi-am amintit! și m-am enervat, normal!), altă idee mai bună decît cea din titlu nu mi-a venit: ba iarna-i ca vara !



Friday, March 20, 2015

opt zile fără terry pratchett - normal, eclipsă de soare...




Thursday, March 19, 2015

utok dau de știre...

Deși sînt online din 1995, n-am reușit niciodată să învăț să programez. Firește, o brumă de html am prins încă de la sfîrșitul anilor '90 - dar site-urile încropite atunci sau un pic mai tîrziu duplicau structura unor site-uri deja existente, iar intervenția mea era foarte limitată. Apoi au apărut wordpress și joomla și alte asemenea și n-a mai fost nevoie nici de bruma aia de html...
La început, părea că nu am timp pentru asta - nici puțin, nici mult. Apoi mi-a venit prima idee 'de un milion de dolari', am văzut-o aproape executată (de alții) doar circa trei luni mai tîrziu - drept care am început să mă consolez: oricît de repede aș învăța să codez, tot n-ar fi suficient de repede... Chiar anul trecut m-am înscris la un MOOC care-și propunea să mă învețe cum să-mi dezvolt prima mea aplicație pe Android, dar a trebuit să mă las păgubaș încă de la primul modul - aveam prea mult de recuperat...

Așa că am început să mă feresc și de ideile 'de un milion de dolari' - la ce bun dacă nu le pot executa eu însumi, nu mă enervez degeaba...? Dar nu și de ideile mai puțin megalomane, așaaa, din acelea care ar putea să viziteze pe oricine, oricînd. 

De pildă, în momentul ăsta mi-ar prinde foarte bine o aplicație pe telefon care să-mi spună unde (și cînd) găsesc benzina cea mai ieftină. Nu e vorba atît de faptul că în cutare județ se găsește, de regulă, cea mai ieftină benzină din țară (da, am auzit o asemenea știre la un post tv, acum vreo lună), cît despre acela că stații de benzină diferite, chiar ale aceleiași firme și chiar în perimetrul aceluiași același oraș, afișează prețuri diferite. Zic și eu: sînt sigur că nu numai mie mi-ar fi util ca, înainte de a ieși din casă, să știu către care colț al orașului urmează s-o iau pentru ăia 5 litri de benzină. Sau, pe șosea fiind, dacă alimentez ACUM - sau mai am răbdare 50 de kilometri pînă trec granița...

Și povestesc de asta acum deoarece cei de la UTOK au pus la cale un concurs care se numeşte Be Tomorrow’s App Genius şi care le este dedicat tinerilor care ştiu să dezvolte aplicaţii de Android. Premiul cel mare este de 2000 de euro pentru cea mai bună aplicaţie înscrisă în concurs.


Încercați ? Spuneți și altora, poate construiește cineva aplicația asta ? N-ar trebui să fie deloc complicată o aplicație în care o bază de date alimentează o hartă, tot umplerea bazei ăleia de date e baiul...