Friday, February 24, 2017

vinerea, ziua aceea minunată pentru peștele-banană

Vinerea e ziua ideală ca să fii fericit. Mirosul de primăvară. Norii. O cafea Starbucks băută în mașină, în parcare. Zîmbetul unei trecătoare. Faptul că, în ziua următoare, nu te mai trezești la 5.30, ca de obicei.

Așa să știți: că Centrul Comercial Vitantis a început un concurs pe Facebook în care își provoacă fanii să identifice lucrurile mici care le fac viața mai frumoasă, să-și facă un #happyselfie și să-l publice pe pagina concursului, putînd cîștiga premiul cel mare de 1000 de euro.




Firește, comentariul respectiv trebuie să fie 'public' pentru a putea fi vizibil în momentul extragerii. Și ca să afle toată lumea :)

Thursday, February 23, 2017

pizza roulette

Deci, ce e Pizza Roulette, deci ? E o campanie lansată recent de oliviera.ro care sună cam așa: tu strângi o gașcă de prieteni la tine, apoi comanzi pizza de pe pagina specială a campaniei. Pizza aia care va ajunge la tine va avea ceva special: una dintre felii va fi foarte, foarte iute. Tot ceea ce trebuie să faci este să-ți provoci prietenii să se strîngă în jurul unei pizza, să învîrți acea pizza, apoi să vezi reacția celui care nimerește felia iute. 
De fapt, nu doar să o vezi, ci și s-o consemnezi, normal: dacă faci fotografii sau clipuri video și le plasezi pe Facebook sau Instagram cu hashtag-ul #PizzaPartyOliviera, ai ocazia de a cîștiga premii iuți și interesante. Dacă vrei să vezi cum se joacă Pizza Roulette, uită-te la clipul de mai jos:
Parcă mă văd la o #PizzaPartyOliviera cu echipa de la Blogal Initiative. De ce ? Pentru că merită :) Pentru că mi-e dor de ei. Și pentru că pizza iute cere, mai insistent decît pizza ne-iute, bere. Or bere rimează întotdeauna cu Blogal Initiative...

Nu vreau să fiu înțeles greșit, n-am absolut nimic împotrivă să trag eu felia iute. Sînt un tip călit cu quesadilla (făcută cu jalapeño veritabil, importat din Mexic) la Jo's Bar (Praga, 1995 și după). Sînt cel care cere extra jalapeño - și i se aduce nu unul întreg, ci trei rondeluțe, deoarece cehoaicei care servește la masă nu-i vine să creadă că există cineva care ar mînca un jalapeño întreg. 




Saturday, February 18, 2017

cu mic, cu mare

Aseară și azi dimineața mi-a sărit și mie muștarul pe tema copiilor la proteste și am intervenit, pe Facebook, într-o conversație ostilă. Lucrurile au mers ok, n-am înjurat pe și nu m-a înjurat nimeni, și speram să mai continuăm și azi după-amiază - cînd am constatat că respectiva conversație a fost ștearsă. Dramă mare, tocmai cînd îmi clarificasem conceptele...:(


foto  Aly Elsiddig


Căci azi aș fi reformulat, în argumentație, conținutul lecțiilor civice predate în Piața Victoriei: (1) 'nu e frumos să furi' și (2) 'nu e frumos să minți', iar dacă, totuși, chestiile astea se întîmplă, e absolut ok și obligatoriu (3) să te trezești cu bătătura plină de lume, cu copiii lor cu tot. Și să te ferească Doamne-Doamne ca toți copiii ăia să înceapă, la un moment dat, să zbiere toți dintr-odată că le e frig, foame sau pipi, că se aude nu pînă la Bruxelles sau Washington, ci pînă pe Marte...

Wednesday, February 15, 2017

hai baftă, blogal initiative :)

Nota asta ar fi trebuit să apară ieri, de Ziua Îndrăgostiților - încă o scrijelitură Lucian + Blogal Initiative = love !


Căci Blogal Initiative împlinește în curînd șase ani, dar a împlinit deja 200.000 de euro - valoarea premiilor oferite bloggerilor participanți la campaniile facilitate de această echipă fabuloasă și platforma lor zburătoare.

Să recapitulez un pic, deci. Am scris primele litere pe blogul ăsta pe 1 ianuarie 2007. Patru ani și o lună mai tîrziu, celor cîteva litere din 2007, rămase singurele, li s-au adăugat cîteva articole. Dar lucrurile nu s-au urnit nici de data asta. Deabia în toamna lui 2013 am început să scriu (de fapt, să public) zilnic - ceea ce am și făcut pînă în ziua de azi (cu excepția unei pauze majore, imediat după #Colectiv). Iar pasul acela din toamna lui 2013 l-am făcut încurajat de simplitatea și robustețea Blogal Initiative, cea mai șmecheră platformă dedicată bloggerilor. Ar fi, deci, corect să spun că, fără Blogal Initiative și fără comunitatea de bloggeri pe care a energizat-o aceasta, cineștiecum ar fi arătat, acum, Brînzoaicele cu gem.

În acești trei ani și jumătate de campanii Blogal Initiative am cîștigat, de trei ori consecutiv (edițiile 5-7), așa-numitul Campionat Național de Blogging, probabil de patru ori Campionatul de Blogging București - iar în Campionatul de Blogging Iași nu m-a mai urnit nimeni de pe primul loc din 2014...:)
În materie de premii, am început spectaculos - cu un iPad, cîștigat în cadrul unui concurs organizat de Reprezentanța Comisiei Europene în România, la mai puțin de trei luni de la debutul Brînzoaicelor cu gem în această formă. După acel iPad (pe care nu-l mai am) am tot cîștigat lucrușoare - de la legume bio și iaurturi Danone, pînă la cărți, DVD-uri și invitații la evenimente. 
N-am cîștigat niciodată un premiu în bani într-o campanie Blogal Initiative.
N-am cîștigat niciodată locul I într-o campanie Blogal Initiative.
Dar am cîștigat un locșor într-o comunitate în care sînt constant activi peste 1000 de bloggeri.

Hai baftă, Blogal Initiative :)  

Monday, February 13, 2017

facerea de bine - acum, repede...

Repede, pînă nu se risipește energia...
De-acum știți: o protestatară de la Cotroceni, intervievată, la o televiziune, pe 5 februarie, a scos-o pe aia cu "Sigur sunt plătiți la Piața Victoriei ! Cine îți dă gratis, în ziua de azi, o banană sau cazare la hotel ?" Adăugați la asta nedumiririle constante ale manifestanților din fața Cotrocenilor cu privire la identitatea celor care LE DAU alora din Victoriei ceai, afișe, căini, telefoane cu lumină colorată și elefanți pitici - și avem un tablou foarte trist. 

Să fie clar, 'Soros' nu le poate da pe toate :> E și rîndul altora.


cover


În acest context, voiam să vă pomenesc, pe scurt, de Bursa Binelui - singura platformă online unde donațiile sunt necomisionate, încurajând astfel donatorii care vor să participe cu sume mici (5, 10 lei) pentru o cauză. Toate plățile sunt 100% securizate și intră sub incidența legilor transferurilor bancare, platforma stimulînd astfel plățile cu cardul. Bursa Binelui este dezvoltată de către Banca Comercială Română, în parteneriat cu EuPlătesc.ro.
Campionatul de Bine, care se desfășoară în perioada 6 decembrie 2016 – 15 februarie 2017, este o competiție pentru atragerea de donații adresată ONG-urilor din România, găzduită, organizată și implementată de Bursa Binelui. Premiile constau în dublarea sumelor atrase din donații de către organizațiile participante în Campionat, în limita a 5000 de euro, fiind recompensate primele trei proiecte care reușesc să adune cele mai multe donații individuale x numar de donatori unici. 
Prin intermediul Campionatului de Bine, Bursa Binelui încurajează organizațiile neguvernamentale să stabilească o relaţie constantă, pe termen lung, cu publicul larg, donaţiile individuale reprezentând în acest moment instrumentul de fundraising social cu cel mai mare potenţial de creştere în România.
Recent au fost aleși finaliștii Campionatului de Bine, în număr total de 42 de proiecte. Fiecare finalist luptă acum pentru a strânge donații și a se situa, pînă pe 15 februarie 2017 inclusiv, pe una dintre primele trei poziții. Mai multe detalii despre Bursa Binelui găsiți aici, iar lista finaliștilor este aici.

Nu vreau, firește, să vă influențez, dar propunerea mea ar fi Asociația Lindenfeld care, prin programul Ajungem mari, mobilizează voluntari care lucrează cu copii institutionalizați și din medii defavorizate. Nu, n-am fost suficient de norocos să lucrez cu ei - dar cine știe... 


Sunday, February 12, 2017

blink: sunday


clasic sau ultra smart protection - neapărat

În ultimele două săptămâni, telefoanele au devenit o veritabilă armă de stressat guverne. Întîi, folosite (normal!) pentru comunicare promptă în preambulul adunării la locul de protest. Apoi, pentru comunicare în perimetrul protestului, chiar în absența semnalului (cu utilizarea FireChat). Fotografiind fabuloasa dezlănțuire de energie și creativitate din Piața Victoriei din București și din ce în ce mai multele piețe din țară pentru a convinge un întreg mapamond că, în România, se petrece ceva nemaivăzut. Și, nu în ultimul rînd, prin folosirea lanternelor din dotare, astfel încît chestia asta nemaivăzută să poată fi vizibilă și din spațiu :)