Thursday, December 1, 2016

airsoft me

- Deci, ne-am înțeles, da ? E important să faci în fiecare zi ceva nou, ceva ce n-ai mai făcut niciodată.
- Poftim ?! În Piatra Neamț ?!?
- În fiecare săptămînă măcar...?
- ...?!? 
- Ok, pentru că e vorba de Piatra Neamț, ai voie să compensezi zilele apatice cu mai multe chestii noi făcute în aceeași zi.

Zis și făcut. N-am sărbătorit niciodată 1 Decembrie. N-am fost niciodată la o deschidere de magazin sau la un start de Black Friday - un eveniment din ăla la care se sparg geamuri și se calcă lumea în picioare. N-am cumpărat niciodată ceva într-un KFC în Piatra Neamț. N-am văzut niciodată 'de aproape' un obiect produs cu o imprimantă 3D - și, de fapt, chiar o imprimantă 3D. N-am cerut niciodată un balon de la cineva care împarte baloane gratuite. N-am purtat niciodată în mînă un balon mov. Și sigur mai sînt cîteva...

Nu, n-am reușit să ajung la deschiderea Shopping City Piatra Neamț la 8 dimineața, deci am ratat îmbrînceala inițială. Dar eram acolo la 8.10. Parcarea era, deja plină - respectiv cele două treimi funcționale. Niște lume cu baloane în mîini părea să plece deja - dar erau doar întorși din drum de la intrarea principală către cea secundară care deservea doar hypermarket-ul Carrefour (numai acesta a avut deschiderea la 8 dimineața, în restul spațiului lumea s-a îmbrîncit după ora 10). All in all, n-a fost așa rău la prima oră, deși mi-a luat vreo 10 minute ca să ies din parcare. După ora 10, însă, cînd m-am întors ca să văd restul și să cumpăr, din Carrefour, ceva de 3,19 lei, era deja iadul pe pămînt... 

Afară: strada de acces în parcare era blocată cu gărdulețe, iar simulacrul de drum de centură care trece prin zonă era complet paralizat - și să nu vă imaginați că a avut cineva nervii să semnaleze asta pe Waze. Iar înăuntru: un coșmar - combinația letală dintre cărucioare care căpătaseră viață și localnici care insistau să se deplaseze prin Shopping City ca în timpul unei plimbări prin parc. În Carrefour, cîte 20 de clienți la fiecare dintre cele 25 de case de marcat. Normal că n-am cumpărat ceva-ul ăla de 3,19 lei, mă întorc peste două săptămîni.  

Cum a fost prima oară cînd am trecut prin așa ceva, nu mi-am putut imagina un context mai bun pentru o partidă de airsoftArmele de airsoft arată exact ca armele reale, numai că în loc de gloanțe, ele trag cu niște bile din plastic. Ideal pentru a-ți elimina competitoarele octogenare întru accesul la ultimele două drai cucăr, pentru a-ți croi drum prin coada la o casă, pentru a crea haos în sectoarele de servire asistată. Mă mir cum n-a fost, deja, exploatată ideea asta în vreun episod din Superstore. 
Doar poți pretinde oricînd că e un flashmob...



Later edit: M-am întors seara, după ora 20. Cu sau fără shopping venue*, Piatra Neamț continuă să semene cu orice oraș din Germania - după ora 7 seara 'se închide'. 
Sigur, în Carrefour erau încă deschise toate cele 25 de case de marcat, dar fără aceleași sute de clienți. Și am recunoscut o casieriță și un agent de pază pe care îi văzusem acolo și la 8 dimineața - nu prea ca în Germania...


No comments :

Post a Comment