Tuesday, January 5, 2016

tripping advisor

Uite-atît de departe de realitate au fost wishlist-urile din ultimii doi ani: 2015 a fost primul an de după 1989 în care nu am ieșit din țară. 

În cursul anului, mi-a plecat tot felul de lume, la întîlniri în proiecte intermediate de mine - în Italia, Slovacia, Croația, Franța (chiar în săptămîna cu 13 noiembrie!) sau Turcia. Dar eu am tot amînat o ieșire, în ideea că, dacă intru în criză de timp, mă pot urca și pe 31 decembrie în mașină ca să ies pînă în Moldova sau Ucraina (țară 'nouă'! n-am mai fost în Ucraina), să beau o cafea în primul sat de după graniță, apoi să mă întorc, liniștit că mi-am bifat o ieșire din țară și în anul ăsta. 
Pînă la urmă, exact în poziția asta am și ajuns: pe 31 decembrie aveam o propunere de expediție la Chișinău :) Pînă la urmă, am renunțat, avînd ca principal motiv simbolic faptul că nu trebuie să uit vreodată anul 2015 (inclusiv din motivul mai sus-menționat), să mă învăț minte (?)...

Nu c-aș avea ceva cu călătoriile virtuale (și/sau, mă rog, livrești). Dar pînă și Kant, despre care am tot auzit, ani în șir, că nu s-a îndepărtat niciodată de Königsberg - cică a umblat un pic chiar și el.

Facem așa: una din plănuirile editoriale ale Epsilon Press, împreună cu geografii de care eram înconjurat la momentul respectiv (să zicem 2008-2012), consta în elaborarea unor ghiduri turistice foarte practice, doar pentru niște orașe (nu țări) - după modelul Rough Guides, dar în care textul central să aparțină cîte unui (sau unor) expați temporari sau permanenți - români care au experimentat orașul respectiv ca pe un 'acasă' pentru o perioadă oarecare. Eu urma să mă ocup de Praga și de Bruxelles, identificasem posibili autori pentru Budapesta, Zagreb, Ljubljana, Barcelona, și urma, evident, să găsesc mai multe persoane pentru același oraș în cazul unor locații cum ar fi Berlin, Roma, Paris sau Londra. Firește, plecînd de la un draft inițial, fiecare ghid se putea dezvolta printr-o operațiune de crowd-writing, căci eram conștient în ce an/i ne aflam... 

Proiectul nici măcar nu s-a ridicat de la sol. Epsilon Press însăși a ajuns într-o situație și confuză și difuză. Am rămas cu o listă de orașe în aplicația mea AccuWeather de pe telefon, niște orașe în care vreau să știu, la orice oră și cu mimim efort, cum e vremea :> O să scriu de ele...    


  

No comments :

Post a Comment