Tuesday, June 2, 2015

alcedo 25 ? ba alcedo 4000 !

prima roșie :)

Prima roșie, da ? Între timp au devenit primele trei - and counting :)

Un început bun, zic eu. La ele mă gîndeam săptămînile astea, cînd am fost surprins, pe toate canalele online posibile, de campania ALCEDO

Dacă n-ați auzit încă de ei e (probabil) pentru că mai stați la bloc. Dar asta o să se rezolve, #poatecă, în curînd - căci oricine merită măcar o floare a soarelui ca să țină umbră roșiilor ălora :)
Eu am aflat de ALCEDO încă de prin 1991, ca jurnalist, într-o clădire de pe bulevardul Bălcescu (care e posibil să nu mai existe). Deși am consumat acolo, pe fugă, o poveste despre niște oameni care fondau o firmă în mai 1990 (cînd noi, ne-biologii, aveam altă treabă, în vecini, prin Piața Universității), am tratat-o (deja!) ca pe un viitor studiu de caz de antreprenoriat incipient - în definitiv, ALCEDO încă avea sediul într-un apartament, ca toate celelalte; și cîte firme înființate în 1990 mă așteptam să mai existe 10-20 de ani mai tîrziu...? 

Am uitat repede de ea, căci nu era chiar în zona mea de expertiză. Dar și cei de la ALCEDO au uitat de mine, pentru că au fost ocupați să împlinească 25 de ani și să devină cel mai mare distribuitor de produse pentru protecția plantelor și de semințe din România, precum și unul dintre principalii jucători pe piața de distribuție de îngrășăminte - și mai insistent din toamna lui 2011, cînd japonezii de la Sumitomo au devenit acționari majoritari. 


Deși povestim [tot] de 25 de ani despre procentul halucinant de români care locuiesc și trăiesc în mediul rural, așa să știți că acei 4000 de fermieri sînt cam o treime din total - căci nu oricine vede un cîmp pe fereastră atunci cînd bîjbîie, dimineața, după cafea, e fermier în patria noastră. Asta în caz că nu-i credeți că au o cotă de piață hiper-solidă și că japonezii ceia au investit pe-aici doar de plictiseală... 
N-o să vă asaltez cu multe detalii tehnice, pentru că ALCEDO tot nu se află chiar în zona mea de expertiză - poate după ce obțin a douăzecea roșie, plus ardeii ăia, bașca pătrunjelul și mărarul o să îndrăznesc... Dar, din emisiunile TV care i-au curtat în perioada asta, am selectat-o pe cea de mai jos, de pe TVR2 - și veți afla din ea continuarea unei povești de succes pe care n-am urmărit-o, din vina mea, timp de 25 de ani.  
Eu zic că v-am lăsat pe mîini (mă rog, mîini cu microfoane în ele) bune. Chiar dacă mai am lucruri în comun cu ALCEDO: de pildă, primul lor depozit în afara bazei de operațiuni din județul Giurgiu a fost în Neamț; și o predilecție pentru numărul 13 :)  

No comments :

Post a Comment