Saturday, September 20, 2014

logo1 - și așa mai departe, pînă la numărul tău norocos :>



Dintotdeauna (mă rog, de la un moment dat, la începutul anilor '90) am sfătuit pe alții ca, atunci cînd aleg denumirea unei organizații sau firme sau publicații, s-o gîndească, de la început, la pachet cu toate celelalte elemente alături de care ea va circula prin lume. Acronim - care ar fi bine să însemne ceva și în engleză, dacă e cazul. Logline - fraza aia, sloganul care comunică o chestie esențială despre operațiunea din spatele acelei denumiri. Și, bineînțeles, elementul cel mai important: logo-ul - expresia grafică sau adjuvantul vizual, dacă vreți, al acelei denumiri, important pentru că acesta, logo-ul, se învață, se reține și se recunoaște mult mai ușor decît orice înșiruire de litere. 

Am văzut și am comentat multe logo-uri căpătînd forme și culori în niște nopți lungi, la începutul anilor '90, alături de Gabi, Bogdan și Radu, în atelierul Jorik sau în biroul graficienilor de la Graffiti - inclusiv comenzi de-ale mele, de la un moment dat. Prima: o editură, normal. Apoi, un producător de lenjerie pentru copii. Cel de-al doilea ONG 'al meu', pe care l-am și administrat niște ani. Apoi logo-uri de proiecte, site-uri și publicații, din ce în ce mai multe; un al doilea ONG, firmă și tot așa... 

Au trecut niște ani, iar Gabi, Bogdan și Radu au trebi mai importante, alții ai vioi s-au împrăștiat și ei (am contribuit la crearea ultimului logo în 2012) așa că Brînzoaicele cu gem însele au rămas fără o proiecție grafică. Drept care, toamna asta mi se șoptește în cască: www.logo1.ro. Ei zic că nu e nici-un secret că sînt 'cel mai popular site de design logo-uri'. 


Încercați, deci. Aruncați o privire pe portofoliul lor în materie de design logo - și aveți în vedere că o firmă specializată în așa ceva nu vă livrează doar un logo și-atît, ci și soluții pentru integrarea logo-ului în contexte precum cărți de vizită, antete, ba chiar etichete și ambalaje. Și nu uitați nici faptul că logo-ul nu este crucial doar pentru instituții ca atare, ci și pentru proiecte și publicații (inclusiv site-uri). Și dați buzna pe piață, nu doar cu un nume, ci și cu o formă și o culoare sau mai multe - nu neapărat ale toamnei, nu :>