Wednesday, October 3, 2018

#stauacasă la crocodil

M-am hotărât: în acest week-end NU #stauacasă. Nu mai ajung (deși tare aș fi vrut) în Iași, la FILIT+FITPT, n-am timp nici să ajung la Vâlcea (și înapoi) pentru premiera Împreună de 100 de ani - dar trag sigur o fugă până la Bacău pentru premiera Crocodilului Elisei Wilk, ca să-i văd pe Huluba și pe Mara Lucaci pe scena articulată de Romulus Boicu.


În ceea ce privește premiera personală, faptul că aleg să nu-mi exercit votul pentru prima oară de când am drept de vot, o să fiu scurt: nu am ce căuta la acest referendum pentru că
* În primul rând e un referendum... pfuaaai, încă n-am găsit, în câteva săptămâni cuvântul potrivit... să zicem imoral. Pentru că, așa cum am spus încă de cînd s-au încăierat pe tema asta cei de la USR, e un referendum care introduce un precedent foarte periculos, acela al aducerii unui subiect din spațiul privat în spațiul reglementării legale, și anume prin restricționare.
* Și doar în al doilea rând pentru că e un referendum absolut inutil din punct de vedere legal. Reformularea Constituției vizează redefinirea componenței familiei, iar cei care o susțin vizează, de fapt, căsătoria - dar această confuzie e absolut irelevantă, în condițiile în care Decizia CCR 534/18.07.2018 (așa numitul dosar Coman-Hamilton) a tranșat, deja, această chestiune - inclusiv făcând explicit referire la 'viață de familie' (para 41). Decizia - aici: https://ccr.ro/files/products/decizia_534_2018.pdf
Cum ar veni, deci, o perdea de fum cu care nici chiar plămânii mei de fumător n-au cum să se împace...
Am scris asta nu deoarece cineva care mă cunoaște și-ar fi putut imagina vreo nanosecundă că am vreo altă opțiune, ci mai degrabă ca să confirm că realitatea mea imediată și cifrele ei m-au convins că absența de la vot e soluția corectă în acest caz excepțional.

No comments :

Post a Comment