Wednesday, August 9, 2017

aer, pur și simplu

Haideți că mi-am amintit de un loc 'în natură' în care aș uita, o vreme, de Daikin.
Într-o vacanță de vară, poate după clasa a unșpea, poate după a douășpea, poate chiar după armată, am dat cu flit Ceahlăului, după doar o zi sau două, și am plecat, cu Liviu, spre Rarău. Așa ne-a venit, probabil ne plictisiserăm de Ceahlău - care, oricum, devenise, deja, un fel de stațiune. Drept care am luat-o spre Vatra Dornei (DN 17B) plănuind să ne oprim undeva, la baza Rarăului, și să-l traversăm, a doua zi, pînă la Cîmpulung Moldovenesc. 
Ei, bine, ne-am oprit la Zugreni - o cabană așezată pe o insulă (!) în mijlocul Bistriței. Cînd am plecat încolo, habar n-aveam că e vorba de o insulă, deci ni s-a părut foarte tare. Am pus cortul, am făcut turul insulei, am socializat cu familia de turiști străini din cortul de alături, am respirat aer curat, l-am diluat (=am fumat). Apoi, deoarece familia cu pricina includea două fete adolescente, am încercat să le învățăm cum se vînează păstrăvi ca indienii, cu sulițe, și ne-am făcut, firește, de rîs (și, probabil, am căzut în apă in the process, partea asta mi s-a șters din memorie). N-am găsit broaște țestoase uriașe, ca pe Galapagos. Ne-am culcat, ne-am trezit în plină furtună, ne-am mutat pe prispa cabanei încă de la primele ore ale dimineții, am mai respirat niște aer (acum, mult mai) curat, ne-am uscat, am plecat pe Rarău. 




E cel puțin interesant să stai în cort, pe o insulă, înconjurat de pădure cît vezi cu ochii - și anume într-un defileu, deci sub un cearșaf de cer. E și mai interesant să te prindă, acolo, o furtună - pentru că numai într-un astfel de loc înțelegi ce înseamnă, cu adevărat, 'nori negri'. 
Nu m-am reîntors niciodată acolo. La momentul respectiv, țin minte că îmi propusesem să revin, peste ani de zile, cu vreo fată dragă - și din asta deduc că mi s-a părut un loc important. Dar, întotdeauna, insula aceea a fost prea departe. Așa că m-aș întoarce, acum, singur. Chiar dacă (sau tocmai deoarece) pe insulă a crescut, între timp, mai mult decît o cabană. De fapt, m-aș duce chiar mîine, dacă n-aș avea de făcut review-urile alea (inside non-joke). 

Dincolo de asta, n-ați uitat, nu?, că Daikin e în plină campanie Plantăm aer, în care și-au propus să planteze cîte un copac pentru fiecare aparat de aer condiționat vîndut în perioada 5 iunie – 15 septembrie 2017. În speranța că vor reuși plantarea a peste 10000 copaci în 15 județe din România. Nu și al meu, că încă mai avem copaci să ne punem și în cap, și nu numai de Sînziene - dar totuși...

Găsiți informații detaliate pe platforma www.plantamaer.ro - unde vă și puteți înregistra în cazul în care sînteți interesați să participați, ca voluntari, la acţiunea de împădurire organizată de Plantăm fapte bune în România, în 18 noiembrie. 



No comments :

Post a Comment