Friday, December 16, 2016

let it be

Cînd am ajuns pentru prima oară în Costinești era seara tîrziu, se înnoptase deja. Pe vremea aia (înainte de 1990) Costineștiul era polul absolut al distracției studențești de vară - un fel de Vamă Veche, mai puțin camparea, dormitul și alte alea noaptea pe plajă. Așa că eu și Cristi, încă necunoscători ai locului, am explorat sumar împrejurimile, dar am instalat sacii de dormit într-un crîng, pe undeva pe lîngă școala din sat. Pe vremea aceea încă nu sforăiam, deci am adormit cu fața la stele.
M-am trezit pe la 4 dimineața. Am deschis ochii și am descoperit, pe pieptul meu, un arici adormit.
L-am privit insistent, fără să mă mișc. S-a trezit și s-a foit un pic. Apoi am adormit amîndoi la loc.   
Scurta noastră relație s-a bazat pe empatie și, implicit, toleranță: mă lași să dorm - te las să dormi. 


Cam așa merg lucrurile și cu ocazia alegerilor. Oricăror alegeri. 
Din iunie încoace era să scriu de mai multe ori post-ul ăsta. [Apoi, l-am tot amînat, de luni 12 decembrie încoace, pentru că tot apăreau date noi - dar iată că nu mai am răbdare și îmi asum riscul.] 
Ca să anunț că, în sfîrșit, în 2017 s-ar putea configura contextul în care aș putea intra, pentru prima oară în viață, într-un partid politic: PNL.
Din păcate, însă, dezastrul de zilele trecute n-a fost suficient: PNL, cu toate bubele la el, tot a adunat 20% :(
Să mă explic: cu niște ani în urmă, le-am spus unor amici liberali (cu funcții) că bineînțeles că în PNL o să mă înscriu atunci cînd o fi cazul, doar votez tot liberali din 1990 încoace. DAR numai atunci cînd PNL va ajunge la 5% - căci numai atunci (ziceam eu) vor fi dispărut din PNL oportuniștii aberanți... Știți voi, am văzut și eu, mi-ați povestit și voi - deci, 10% nu mi se pare suficient, deabia 5% mi se pare un scor care să confere această siguranță.
Și prin octombrie, cînd Raluca Turcan a anunțat voioasă că CpF ncsf, am sperat că a venit momentul...


N-a fost să fie. Cu toate mutările halucinante pe care le-a făcut PNL numai din primăvară încoace, tot au strîns, duminică, de 20%. Și chiar dacă, în următoarele luni, parlamentarii PNL vor migra, rînd pe rînd, către ALDE sau PMP, chiar în cazul în care scenariul unei lumi fără PNL, pictat chiar azi de Barbu Mateescu, capătă consistență, tot mai durează ce conducerea noului PNL se va regăsi, pe o băncuță din Cișmigiu, cu conducerea noului PNȚcd, pentru campionatul ăla de table. 

Cred că o să-l las să doarmă. Iar, dimineața, pe mahmureală electorală (sau nu), la finalul unei relații mai mult (sau mai puțin) abuzive, ne vom vedea fiecare de drum.

Poate după un mic dejun comandat de la cattitude.ro, magazinul online premium de accesorii și măncare pentru animalele de companie - susținut de Creative Wings.
Căci am omis să vă spun: în ziua următoare n-am rămas în Costinești. Am dat niște ture prin 'stațiune' - dar n-am găsit lume cunoscută, drept care ne-am recuperat rucsacii rămași camuflați în crîngul de lîngă școală și am tăiat-o spre Saturn, unde se prăjea la soare (împreună cu părinții, deh) iubita mea de atunci. I l-am dus pe arici, care se atașase de sacul meu de dormit. 
Normal că, a doua zi dimineața, era de negăsit.



No comments :

Post a Comment