Tuesday, September 1, 2015

blogroll on

În zilele lungi de vară sau în nopțile lungi de iarnă, după caz, stai și te uiți la blogroll-ul tău și te întrebi: de ce, mă, de ce ? 
Și: în ce ordine...?

'În ordinea numerelor de pe tricou' e o regulă care nu prea merge atunci cînd citești bloggeri. Așa că, încurajat fiind, de către echipa de la kooperativa.romenționez bloggeri pe care îi urmăresc, o să pomenesc doar de cîțiva - pentru că nu contează foarte tare de ce îi citesc eu, ci mă aștept să-mi spuneți voi de ce îi citesc. Și de ce îi citiți voi, măcar de-acum încolo...

Cînd zic bloggeri, nu mă refer, totuși, la personalități în branșa lor, care scriu - nu Lorena Lupu sau Cristian China-Birta, danah boyd sau Neil Gaiman ! Ci oameni care scriu pentru că trebuie să scrie, pentru că nu pot altfel. 
Recunosc că, urmărind schema asta, mi-au ieșit, în primul rînd, jurnaliști - care, acum, fac altceva, dar tot trebuie să scrie. Pentru că.
Poate că sînt foarte invidios...

Mai întîi și la-nceput, aș citi-o mai mult pe Mona Dîrțu - pe care n-am întîlnit-o, de fapt, niciodată (am plecat din Iași înainte ca). Atît de povestitoare...

Apoi, îl citesc suficient pe Călin Hera - pe care nu mai știu exact cînd l-am întîlnit prima oară (și n-a fost să fim colegi, în 2006). Scrie de mult, chiar pe două bloguri (al doilea - aici), dar mi se pare că doar de un an încoace și-a intrat într-un ritm decisiv.

Silvia Marinescu, care n-a fost (cred!) jurnalistă în 'formatul' primilor doi, dar care a scris pe tot ce i-a ieșit în cale, dinainte de a o fi întîlnit eu între realitate și Povestind Bucureștiul și pînă la minunata A opta povestire fără titlu (apărută primăvara asta).

Sorin Tudor - cu care am fost coleg la Tinerama și care nu știu exact ce face acum în afară de webcultura (de parcă n-ar putea fi suficient) :)

Și o fotografă - Crina Prida, pe care tot așa, n-am întîlnit-o niciodată, dar am aflat cu stupefacție deabia anul trecut că e sora unei prietene (cu care n-o să scriu chiar atît de curînd cartea aia - sau cealaltă). Pentru că fotografia, într-una din branșele în care m-am învîrtit într-o altă viață, e visual text. Și ce text...


No comments :

Post a Comment