Tuesday, May 12, 2015

piatra neamț. by nagel.

În ultimii doi ani am lichidat cea mai mare parte a antichităților de prin bibliotecă. Bine, nu e ca și cum aș fi avut vreun volum mai vechi de 1820, dar tot ieșea de un muzeu foarte mic :)
Însă, alături de alte cîteva piese (un Nou Dictionaru Portativu, al lui Emmanuel Protopopescu Pake, din 1870, de exemplu), am păstrat și un ghid turistic privind România, ediția 1967, al elvețienilor de la Nagel Publishers. 
   

Acest ghid n-o fi chiar piesă de muzeu, la doar cei 48 de ani ai lui, dar este un document valid pentru cercetătorii din domeniul geografiei turismului, de pildă. Nu l-am scos din poșetuță pentru proiectul Povestind Bucureștiul (2008-2009), dar acum mi s-a părut un moment bun să pun în circulație pagina (plus planul orașului) privind Piatra Neamțul.  



Acuma, o să vedeți că, pe lîngă niște suspecți de serviciu pe care s-a presupus că i-ar putea vîna turiștii pe-aici (biserica și turnul lui Ștefan cel Mare, colecția de ceramică de Cucuteni, dealul Cozla pentru belvedere, ba chiar și casa memorială Calistrat Hogaș), autorii ghidului pomenesc și de 
the Caravanserai of Valea Viei and the Cupbearer's House, two interesting specimens of local architecture
Eu am copilărit și adolescențit în Piatra Neamț, dar n-am auzit nici în 1967, nici în 1987, nici în 2007 de Caravanseraiul din Valea Viei. Mă ajutați să dau de el, vă rog ?

No comments :

Post a Comment