Cu exact șapte ani în urmă, în ianuarie 2008, asamblam formula finală pentru primul proiect 'mare' pe care urma să-l administrez direct. După niște ani în care dezvoltasem proiecte pentru o echipă minimală și în care, din design, nu exista absolut nimic care să nu poată fi reparat, de către un singur om, în ultima lună de proiect, în caz că lucrurile mergeau prost, m-am lăsat păcălit că aș avea o minimă echipă și m-am aruncat la o miză mai mare - un parteneriat mai dezvoltat (opt parteneri din șapte țări - patru dintre ei fiind universități) și un proiect mai cu șase cifre în euro.
The DIGITAS (Digital Asylum-Seekers – Media education crash course for parents and grandparents) project arose from the need for a media education-related training action focused on trainers and teachers working with parents and older learners that is NOT confined within the ‘protectionist' paradigm and aimed at the ‘demystification' of media. DIGITAS training action assumes that (multi)media is here to stay, that the advance of digital technologies has contributed to the emergence of new cultural forms, that exclusively require multi-modal literacies – and that some cultural practices of youth, ‘born' into various multi-modal literacies at work in an increasingly digital mediascape, offer consistent opportunities for inter-generational and family learning. DIGITAS produces a training course to be available in the Comenius-Grundtvig Training Database and be delivered to adult education trainers and teachers. Such a course is envisaged to have an online self-directed version running on an Open Source Virtual Learning Environment. Both the online and the ‘offline' versions are supported by a handbook for trainers and a handbook for learners (available in a book format by the end of the project), and by the project website, designed from the beginning as a virtual resource centre. In the context of an ongoing consolidation of an European policy on media literacy, the impact of the project is seen to contribute to the dismantling of the ‘protectionist' paradigm, particularly in the area of parent education and learning in later life, while at the same time to draw attention on a neglected concern regarding the acquisition of ‘soft' skills in relation to the use of ICT and new/digital media.O idee bună a fost, însă, executată italienește - și rezultatul s-a transformat într-o piesă de domino care a făcut praf alte cîteva idei bune. Ce-o fi fost în capul meu cînd am acceptat să mă leg la cap cu veronezul ? Enigmă mare...
Mi-am adus aminte de asta acum pentru că, în ianuarie, Editura Univers sărbătorește luna Enigma - luna dedicată colecției de cărți polițiste și thrillere, una dintre cele mai vechi serii ale editurii: concursuri, mistere de dezlegat, informații atractive despre cărțile, autorii dar și cititorii Enigma, oferte și reduceri. Mai multe detalii găsiți aici: http://www.edituraunivers.ro/12-enigma - dar și pe pagina sa de Facebook și pe blogurile și site-urile partenerilor Editurii Univers.
No comments :
Post a Comment