Thursday, June 12, 2014

blogtag.ro - la apăăă



E greu cu pătrunderea pe piața mediatorilor dintre bloggeri și amatorii de publicitate. Diverse firme care se ocupă de crearea de site-uri, oferind și servicii de optimizare SEO, descoperă, lent, focul dezvoltării de interfețe care susțin componenta de optimizare acroșînd potențiali promotori pentru site-urile cu pricina. Acum: inclusiv bloggeri care a) pot publica advertoriale, promovînd brand-urile aflate în portofoliul lor de clienți prin publicitate pe blog și b) contribuind la ceea ce se numește link building, o operațiune menită să optimizeze indexarea site-urilor respective de către motoarele de căutare. Cine știe SEO, își zic ei, știe și cum să ducă un site pînă la un anumit nivel de dezvoltare, la care prezența online să conteze cumva. Conținutul efectiv, însă, nu e (și n-are cum să fie) treaba lor.

Una din problemele noilor veniți în acest joc este că se precipită pe teren încă în timp ce-și trag tricourile pe ei. Știu clienți - dar poate nu suficienți. Mai știu și niște bloggeri - dar, la fel, poate nu suficienți. Ei înșiși trebuie să-și facă publicitate și să trudească la link building :) Și, cînd te pui într-o astfel de poziție oarecum incomodă, ce te faci ? Ați ghicit: faci un concurs ! Iote o astfel de inițiativă (BlogTag.ro) - născută, cu siguranță, după cel mai recent update Google Page Rank din decembrie 2013, pentru că au PR0. Poate-i dăm o mînă de ajutor... 
Cu cuvintele lor:  
Va propunem in perioada 20 mai – 1 iulie un concurs de advertoriale pentru promovarea platformei BlogTAG.ro. Sunt invitati toti bloggerii care detin un blog personal cu autoritate minim 30 si au activitate recenta si constanta pe acesta. Va puteti inscrie cu un articol nou si original, scris pe blogul personal, care sa respecte urmatoarele cerinte:
1. minim 600 de cuvinte
2. sa contina un link pe cuvintul cheie “advertoriale” catre http://www.blogtag.ro/ si inca unul la alegere dintre “publicitate pe blog” catre http://www.blogtag.ro/ideea-noastra/ si “concursuri blog” catre http://www.blogtag.ro/concursuri/

3. sa promoveze platforma BlogTAG.ro si comunitatea acesteia
Juriul va fi format din membri ai echipei BlogTAG si va acorda punctajul astfel: 20% pentru coerenta si corectitudinea gramaticala a textului, 40% pentru originalitatea si creativitatea autorului, 20% pentru promovarea articolului pe retelele sociale de catre autor, 20% pentru impresia generala a juriului legata de articol. Articolele se pot inscrie in concurs completand formularul de mai jos (nume autorului si adresa articolului). Castigatorii vor fi anuntati joi, 3 iulie.
Ei, cum e ? Acest text participă și el la acest hai-să-i-zicem-concurs. Însă, de la mine, care habar n-am de SEO și alte alea, lucrurile se văd cam așa:
* băieții/fetele (revin imediat și la asta) știu ceva teorie; tot cu cuvintele lor:
am decis sa proiectam BlogTAG.ro, un serviciu care sa medieze colaborarea dintre advertiseri si bloggeri pentru a asigura credibilitatea promovarii. Spre deosebire de alte servicii similare, la BlogTAG.ro apreciem in primul rand calitatea si profesionalismul bloggerilor colaboratori, folosim un sistem complex de clasificare a potentialului de promovare pe care il are un blog si oferim celor interesati sfaturi si strategii pentru a-si creste acest potential. Vrem sa ne asiguram ca advertiserii care investesc in promovare cu ajutorul platformei noastre beneficiaza de expunere optima pentru investitia facuta, plasandu-si reclamele pe bloguri de top din domeniile de activitate pe care le reprezinta. Dezideratul nostru este sa construim o retea in care bloggerii si advertiserii isi tranzactioneaza contractele de promovare cu seriozitate si transparenta construind campanii de publicitate pe bloguri relevante pentru public, benefice pentru brand-urile promovate si lucrative pentru promotori. Suntem incredintati ca am creat spatiul potrivit pentru a ne ajuta colaboratorii sa duca vorba mai departe.
* au demarat această operațiune nu chiar cu acest concurs, ci cu doi clienți care vînd carte - deci foarte onorabil :)
* ce e valabil pentru clienți, însă [Conținutul efectiv, însă, nu e (și n-are cum să fie) treaba lor], ar trebui să fie valabil pentru ei: nu știu cum e cu conținutul fără diacritice (o fi tot vreo treabă SEO), dar unele sînt cuvintele cheie care nu contin diacritice și altele-s site-urile construite integral fără diacritice, precum tweet-urile și hashtag-urile
* vor un text de minim 600 de cuvinte - și asta o fi o treabă SEO, dar cine stă să citească, în 2014, un text de 600 de cuvinte despre o platformă care mediază între bloggeri și amatorii de publicitate (ok, în afară de mine) ? eu, ca fost jurnalist, prezent online din 1995, le tot spun altora, în varii prezentări și cursuri, ce-am citit și eu în cercetările altor oameni despre ce se întîmplă online și despre băștinașii digitali: scrie scurt, 'scrie' multimedia, sparge chiar textul multimedia în unități distincte, care se ocupă, fiecare, de cîte o singură temă... deci: wtSEO ? :)
* e de promovat platforma - dar comunitatea ? care comunitate ? for ză start, nu prea știu cine sînt cei de la BlogTag.ro, pentru că n-am întîlnit țipenie de nume pe site-ul lor, nici în pagina lor 'despre noi' și nici în pagina lor de 'contact' (bașca faptul că, firește, adresa operațiunii e doar 'București') - or o *comunitate* se asamblează de către și în jurul unor oameni ('fete/băieți' - vezi mai sus), nu de către și în jurul unor texte... apoi, în condițiile în care chiar inițiatorii sînt absenți, lipsesc absolut toate elementele componente ale unei articulări, fie și incipiente, a unui demers de community building...

Bref: dați și voi o tură, oricum - căci concursul e concurs, ar putea să vă surîdă. Dar cam așa se vede BlogTag.ro, pentru moment, dinspre un posesor de blog personal cu autoritate minim 30, cu "activitate recentă și constantă pe acesta". Și hai că m-am oprit - că am depășit 600 de cuvinte și, deci, oricum, n-a ajuns nimeni pînă aici cu cititul...