Tuesday, December 10, 2013

a doua săptămînă a bloggerului sustenabil


Săptămîna trecută a fost, pe-aici, a doua săptămînă a bloggerului sustenabil - o operațiune derulată la sugestia lui Chinezu și inspirată de un experiment social realizat de către Unilever şi 360Insights. Concret, experimentul a constat în monitorizarea a trei chestii:
* consumul de apă;
* cît am cheltuit pe mîncare;

* cîtă mîncare arunc.

Nu mai revin cu cifrele, pentru că, după prima etapă, mi s-a părut că am ieșit foarte bine: fruntaș la consumul de apă (într-o casă cu doi locatari), moderat la cheltuielile cu mîncarea și foarte bine la aruncatul de mîncare. Datorită contextului, a reieșit că aplicam deja toate sfaturile posibile pentru sustenabili amatori - și chiar cîteva din cele pentru profesioniști.

Ok, de fapt nu mai revin cu cifrele și pentru că, săptămîna trecută, în planul inițial au intervenit niște variabile neprevăzute. De pildă, de marți pînă miercuri casa cu pricina a fost goală - dar am compensat prin faptul că sîmbătă și duminică am fost trei (din care două fete, niciuna pusă pe cură de slăbire). În acest context, cifrele au stat cu doar o fracțiune mai bine decît în prima săptămînă: doar cu 0.01 mc mai puțină apă, o economie de doar 8% în ceea ce privește cheltuielile pe mîncare și iar n-am aruncat nimic-nimic.

În continuare ezit să dau sfaturi. Din același motiv: nu pentru că nu sînt bătrîn și înțelept și nu ard de nerăbdare să împărtășesc din experiența mea de viață, ci pentru că locuiesc într-o casă atipică și am o structură a veniturilor foarte atipică, deci nu cred că orice sfat aș avea e aplicabil altcuiva. Cît despre mia de litri care intră într-un metru cub de apă știți ce am de zis... 

Așa că prefer să pasez microfonul instigatorului chestiei ăsteia - deci, luați de citiți, aici, sfaturile lui Chinezu pe tema asta :) 

*** Aveam scris textul ăsta încă de ieri - dar despre cum e să n-ai net timp de 17 ore vorbim altă dată...


No comments :

Post a Comment