Monday, September 4, 2017

no 'replay from save' for you today

Am fost întotdeauna un fan al mașinii timpului. Dar cele trei profesoare de fizică din școală și liceu au făcut eforturi supra-umane să mă îndepărteze de materia asta. Mult timp am suspectat că eram menit să fac o descoperire senzațională pentru viitorul omenirii (de pildă, chiar mașina timpului), iar ele, toate trei, erau un fel de Terminatorși feminini, trimise din viitor ca să se asigure că optez pentru un traseu profesional cît mai îndepărtat posibil de versiunea dedicată mie. 

Deabia în 2012 am găsit, în Lisabona, Build Your Own Time Machine a lui Brian Clegg, pe care am cumpărat-o imediat, fără s-o răsfoiesc - am deschis-o doar o dată, ca s-o miros. Dar n-am terminat-o niciodată. Nu mă puteam hotărî, trebuia să mă hotărăsc mai întîi.


Firește, atunci cînd eram mic, oscilam între tentația călătoriilor în trecut (dinozauri, normal) și a călătoriilor în viitor (Alpha Centauri, mostly). Însă apoi, pe măsură ce am crescut, și greșelile pe care le-am făcut s-au înmulțit precum tribbles din Star Trek, singura opțiune pe care o mai aveam era să mă întorc în trecut și să repar o greșeală teribilă. Eventual să rămîn acolo și să retrăiesc totul din nou. Atunci cînd n-ai un buton de save și unul de replay from save te descurci cu ce ai. 

Dar nu mă pot hotărî. Cînd mă întorc ? Ce greșeală stupidă repar ? Cărei fete căreia trebuia să-i spun 'nu' (și nu i-am spus) îi spun 'nu' și cărei fete căreia trebuia să-i spun 'da' îi spun chiar 'da, da, daaa' ? Ce proiect făcut varză îl reiau din punctul în care acesta este, încă, un mango - sau, măcar, fructul pasiunii ? Mă întorc, în timp, în dimineața în care m-am trezit, într-un crîng din Costinești, cu un arici pe piept ? În seara în care n-am sărutat-o pe Olki nici măcar înainte de a mă urca în tren sau în noaptea în care n-am sărutat-o pe Dora nici măcar înainte de a coborî din tren ? Înainte de o tragere loto cu un report record ? Sau, pur și simplu, cu cîteva zile în urmă, cu niște minute înainte de a descoperi un țînțar mort în cafeaua din care sorbeam de cinci minute ? 

Pur și simplu nu mă pot hotărî. Am făcut atîtea greșeli, că nici un cîștig la loto care să-mi asigure un abonament platinum la o firmă de reîncarnări nu m-ar mai putea ajuta.


Pentru toți ceilalți există, însă, Pilot FriXion - roller-ul minune care scrie, șterge și rescrie. 
Dacris, compania care îl importă în exclusivitate în România, are peste 24 de ani de experiență în domeniu. Iar FriXion împlinește, anul acesta, zece ani.
FriXion10years


No comments :

Post a Comment